سرپرست اداره راه همدان: اداره راه متولی محور گنجنامه و حیدره است نه شهرداری

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

سرپرست اداره راه همدان: اداره راه متولی محور گنجنامه و حیدره است نه شهرداری

رسول ابراهیم‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در سال‌های گذشته متولی محور گنجنامه همدان شهرداری بود که حدود یک سالی است این محدوده به اداره راه و شهرسازی محول شده است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان تصریح کرد: در ساخت و سازهایی که قبلاً طبق قوانین شهرداری انجام شده اداره راه دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد زیرا قانون به عقب باز نمی‌گردد و مربوط به زمان شهرداری بوده و ساخت و ساز انجام شده است.

وی در ارتباط با ساخت و سازهای جدید گفت: ساخت و سازهای جدید حتماً باید مجوز اداره راه و شهرسازی را داشته باشند.

ابراهیم‌خانی ابراز داشت: در برخی از ساخت و سازهایی که اخیراً صورت می‌گیرد و مراجعه می‌کنیم اخطارهایی را نیز به افرادی داده‌ایم که گفته‌اند از شهرداری مجوز گرفته‌ایم به این معنی که شهرداری با دریافت مبلغی از افراد به آنها مجوز داده و آنها نیز کار خود را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه امسال یکی از مشکلات ما در جاده گنجنامه ساخت و ساز با مجوز شهرداری است، یادآور شد: هر جا به نفع شهرداری باشد و بتواند از آن عوارض بگیرد منطقه را به خود اختصاص می‌دهند اما در جاهایی که بحث نگهداری و هزینه کردن در میان باشد، مسئولیت آن را بر دوش اداره راه می‌اندازند.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان تأکید کرد: محور گنجنامه با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان آسفالت و ایمن‌سازی شده و به این وضعیت خوبی که اکنون مشاهده می‌شود درآمده است.

وی ادامه داد: نصب علائم افقی و عمودی، تابلوهای اخطاری هشدار دهنده، نصب گاردریل، تعریض محور، برداشت ترانشه‌ها که مانع دید بودند و لکه‌گیری و درزگیری آسفالت از جمله برنامه‌های اجرایی در محور گنجنامه بوده است.

ابراهیم‌خانی اظهار کرد: از دیگر محورهایی که مشکل داریم و به شهرداری مربوط می‌شود خروجی محور ملایر و با دکه‌های کدوفروشی است که با مراجعه برای جمع کردن آنها می‌گویند از شهرداری مجوز گرفته‌اند.

وی افزود: با وجود این ناهماهنگی‌ها و تناقض‌ها مکاتبات متعددی با شهرداری صورت گرفته که هنوز به نتیجه لازم نرسیده است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان اضافه کرد: شهرداری باید مراجعاتی را که برای دریافت مجوز و پروانه ساخت در محور گنجنامه صورت می‌گیرد به اداره راه و شهرسازی ارجاع دهد اما این کار انجام نمی‌شود.

وی در ادامه سخنانش از شهرداری خواست تا این کار را انجام دهد و برای هیچ کس در حاشیه محور گنجنامه مجوز ساخت و ساز صادر نکند.

ابراهیم‌خانی با اشاره به محور منتهی به روستای حیدره گفت: متولی نگهداری محور حیدره نیز اداره کل راه و شهرسازی است ولی دریافت عوارض و پروانه ساخت آن را شهرداری انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در محدوده شهری متولی محور گنجنامه و حیدره اداره کل راه و شهرسازی است، بیان داشت: اکنون این امر به گونه‌ای شده که فقط هزینه‌ها را اداره راه انجام می‌دهد و از نظر ساخت و ساز هیچ گونه هماهنگی با این اداره صورت نمی‌گیرد.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان گفت: در راستای ایمنی جاده در برخی از موارد که خیلی حاد باشد و به ایمنی جاده خسارت وارد می‌شود اداره راه و شهرسازی بدون توجه به پروانه ساختمانی طرف، حکم دادگاه گرفته و تخریب می‌کند.

وی در ادامه به طرح مسائل دیگری پرداخت و ادامه داد: برای مثال شخصی داخل ملک خود که از قبل داشته، ساخت و ساز یا توسعه بنا انجام می‌دهد زیرا قبلاً از شهرداری پروانه ساخت دریافت کرده که در برخی موارد این امر ایمنی جاده را به خطر می‌اندازد.

ابراهیم‌خانی تأکید کرد: صاحب این ملک زمانی که با مراجعه و تذکر کارکنان راه و شهرسازی روبه‌رو می‌شود پروانه ساخت خود را نشان می‌دهد که با این وصف دیگر کار از دست ما خارج شده و نمی‌توان اقدامی انجام داد.

وی ابراز داشت: در مواردی نیز دیوار جدید را بدون خراب کردن دیوار قبلی احداث می‌کنند تا عقب‌نشینی قانونی را نداشته باشند که در این موارد ما تذکر می‌دهیم و در صورت عدم توجه آن را تخریب می‌کنیم.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان با اشاره به نظارت گشت‌های راهداری در این محور تصریح کرد: حریم محور گنجنامه 22.5 متر است که باید رعایت شود.

وی تأکید کرد: باید به این امر توجه داشت برخی از ساخت و سازها در محور گنجنامه ایمنی این محدوده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد به همین دلیل اداره راه و شهرسازی اجازه ساخت و ساز جدید خطرزا را نمی‌دهد.

ابراهیم‌خانی گفت: روزانه حدود چهار تا پنج مورد اخطار در زمینه ساخت و ساز داریم و هر هفته نیز دو مورد تخریب در حریم جاده‌ها گزارش داده می‌شود که ما طبق قانون با آنها برخورد می‌کنیم.

وی در بخش پایانی سخنانش در رابطه با ارتفاع دیوارها اظهار داشت: در نظر گرفتن ارتفاع خاصی برای دیوار عمومیت ندارد بلکه به موقعیت منطقه و نظر کارشناس در واحد حریم راه‌ها بستگی دارد که در برخی موارد تشخیص فنس‌کشی را کرده یا ارتفاع دیوار را مشخص می‌کنند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:,ساعت 19:13  توسط محمد گلزار